Πρόσφατα ανακοινώθηκαν οι αναφορές για τις πωλήσεις των smartphones για το Q1 2021 και φάνηκε ότι η Xiaomi βρισκόταν μόλις για κάτι χιλιοστά πίσω από την Apple για να κατακτήσει τη δεύτερη θέση στην κατάταξη του παγκόσμιου μεριδίου αγοράς. Ωστόσο, τουλάχιστον μια εταιρεία παρακολούθησης έχει ήδη ανακοινώσει πως η Xiaomi είναι μπροστά από την εταιρεία Cupertino σε μία περιοχή κρίσιμη για τον ανταγωνισμό.
Βάσει των στοιχείων της Canalys για το πρώτο τρίμηνο του 2021, η Xiaomi ηγείται της Apple στην Ευρώπη και βρίσκεται στη δεύτερη θέση της κατάταξης, ακολουθώντας τη Samsung. Συγκεκριμένα, η Xiaomi φαίνεται να αντιπροσωπεύει το 23% του μεριδίου αγοράς στην περιοχή, ενώ η Apple το 19%. Η εταιρεία παρακολούθησης προσθέτει ότι η Xiaomi παρουσιάζει αύξηση της τάξεως του 85% από έτος σε έτος στην Ευρώπη, σε σχέση με την Apple η οποία είναι στο 22%.
Είναι αξιοσημείωτο το γεγονός ότι η Xiaomi έκανε πρόσφατα την είσοδό της στην Ευρωπαϊκή αγορά και παρέχει οικονομικά smartphones και όχι μόνο. Η Apple ωστόσο, έχει τουλάχιστον δεκαετή παρουσία στην περιοχή και χαρακτηρίζεται ως premium μάρκα. Παρ’ όλα αυτά, το γεγονός εξακολουθεί να αποτελεί εξαιρετικά σημαντική νίκη για την Xiaomi, δεδομένου ότι η Ευρωπαϊκή αγορά είναι από τις σημαντικότερες στα smartphones.
Η εταιρεία αναλύσεων αναφέρει επίσης ότι η Xiaomi ήταν στην 3η θέση, όσο περιόριζε το πεδίο εφαρμογής στη Δυτική Ευρώπη, καθώς αντιπροσώπευε το 17% της αγοράς, σε σύγκριση με το 25% της Apple. Φαίνεται καθαρά, λοιπόν, ότι η Ανατολική Ευρώπη είναι ο υπαίτιος της ανάπτυξης της Xiaomi στο ευρύτερο Ευρωπαϊκό πλαίσιο.
Παρακολουθώντας τους ανωτέρω πίνακες, αξίζει επίσης να αναφερθεί ότι η Huawei έχει πτωτικές τάσεις το συγκεκριμένο διάστημα, εξ’ αιτίας των κυρώσεων των ΗΠΑ. Η Huawei καταλαμβάνει την 5η θέση της κατάταξης, με ποσοστό 3% του Ευρωπαϊκού και Δυτικοευρωπαϊκού μεριδίου αγοράς, ενώ την 4η θέση καταλαμβάνει η Oppo, η οποία σημειώνει αύξηση κατά 153% και 197%. Ωστόσο, δεν είναι σαφές εάν η ανάπτυξη της συγκεκριμένης εταιρείας οφείλεται στη σχετικά πρόσφατη είσοδό της στην Ευρωπαϊκή αγορά, στην πτωτική πορεία της Huawei ή σε άλλους παράγοντες επηρεασμού.
Αυτό που μένει να δούμε είναι εάν η Xiaomi θα μπορέσει να παραμείνει στη συγκεκριμένη θέση και εάν θα καταφέρει να ξεπεράσει και την πρωτιά της Samsung.