Νέο κατάστημα στην Αγία Παρασκευή , Λεωφόρος Μεσογείων 443

Συνδρομή αντί αγοράς: Το νέο σχέδιο της Apple για τα iPhone επιστρέφει δυναμικά

Συνδρομή αντί αγοράς: Το νέο σχέδιο της Apple για τα iPhone επιστρέφει δυναμικά

Η Apple φαίνεται να εξετάζει σοβαρά το ενδεχόμενο επαναφοράς της ιδέας για ένα συνδρομητικό πρόγραμμα απόκτησης υλικού, καθώς αυξάνονται οι διεθνείς δασμοί και εντείνεται η πίεση στην παγκόσμια εφοδιαστική αλυσίδα της εταιρείας.

Το συγκεκριμένο σχέδιο είχε πρωτοεμφανιστεί ως φήμη το 2022 και προέβλεπε τη δυνατότητα για τους καταναλωτές να καταβάλλουν ένα σταθερό μηνιαίο ποσό, προκειμένου να έχουν πρόσβαση στο πιο πρόσφατο iPhone και πιθανόν σε άλλα προϊόντα της Apple, συνδυάζοντας τις συσκευές με την ολοένα διευρυμένη γκάμα των υπηρεσιών της.

Με την αύξηση του κόστους παραγωγής και τις τιμές των iPhone στις ΗΠΑ να τείνουν προς τα πάνω, η ιδέα αυτή φαίνεται να αποκτά νέα δυναμική και να επιστρέφει στο επίκεντρο των στρατηγικών συζητήσεων της Apple.

Σύμφωνα με τον Mark Gurman του Bloomberg, ο οποίος αναφέρεται στο θέμα μέσα από την ενημερωτική του στήλη Power On, η Apple αναζητά τρόπους να μετριάσει τον αντίκτυπο των ενδεχόμενων αυξήσεων στις τιμές λόγω νέων δασμών στις εισαγωγές. Εκτός από τα παραδοσιακά προγράμματα δόσεων και τις εμπορικές συμφωνίες, εξετάζεται σοβαρά και πάλι ένα συνδρομητικό μοντέλο, το οποίο φαντάζει πλέον ως πιο ρεαλιστική προσέγγιση.

Η νέα αυτή πρόταση αναμένεται να διαφοροποιηθεί από το ήδη υπάρχον Πρόγραμμα Αναβάθμισης iPhone. Αντί να καλύπτει απλώς το κόστος της συσκευής, το μηνιαίο αντίτιμο θα περιλαμβάνει και επιπλέον παροχές, όπως πρόσβαση σε νέες συσκευές, κάλυψη AppleCare+ και πιθανώς υπηρεσίες όπως iCloud+ ή Apple Music. Στο τέλος της συνδρομής, οι χρήστες θα έχουν την επιλογή να επιστρέψουν τη συσκευή, να την αναβαθμίσουν ή να ανανεώσουν το συμβόλαιό τους.

Το εν λόγω μοντέλο διαφοροποιείται από τα συμβατικά προγράμματα δόσεων, καθώς μετατοπίζει τη σχέση του καταναλωτή με τη συσκευή από την κατοχή στην πρόσβαση. Για την Apple, κάτι τέτοιο θα μπορούσε να ενισχύσει τη μακροχρόνια παραμονή των χρηστών στο οικοσύστημά της, ενώ παράλληλα θα καθιστούσε προβλέψιμο τον κύκλο αναβάθμισης.

Όταν το σχέδιο είχε αρχικά διαρρεύσει το 2022, φαινόταν ως φυσική επέκταση της στρατηγικής της Apple για ενίσχυση των υπηρεσιών της, με δεδομένο ότι είχαν ήδη λανσαριστεί το Apple Card και το Πρόγραμμα Αναβάθμισης iPhone. Ωστόσο, για άγνωστους λόγους, η υλοποίηση του προγράμματος δεν προχώρησε. Σήμερα, καθώς η τιμή ενός iPhone ενδέχεται να ξεπεράσει το ψυχολογικό όριο των 999 δολαρίων, το συνδρομητικό μοντέλο εμφανίζεται ως ένας τρόπος για να αποφευχθούν περαιτέρω αυξήσεις στις τιμές.

Μια τέτοια στρατηγική θα μπορούσε να προσφέρει στην Apple τη δυνατότητα να σταθεροποιήσει τα έσοδά της μέσω επαναλαμβανόμενων πληρωμών, καθιστώντας παράλληλα πιο προσιτές τις ακριβότερες συσκευές, χωρίς την ανάγκη για παραδοσιακή χρηματοδότηση.

Αν και τίποτα από όλα αυτά δεν έχει επιβεβαιωθεί επίσημα από την Apple, αξίζει να σημειωθεί ότι το 2023 η εταιρεία προχώρησε σε καταχώριση εμπορικών σημάτων και υποδομών που υποστηρίζουν ένα μοντέλο «υλικού ως υπηρεσία». Υπό τις παρούσες οικονομικές συνθήκες, ίσως αυτή να είναι η κατάλληλη στιγμή για την Apple να ενεργοποιήσει ξανά το σχέδιο.

Αν η Apple τελικά αποφασίσει να προχωρήσει, σύμφωνα με τον Gurman, η υπηρεσία πιθανότατα θα παρουσιαστεί ταυτόχρονα με τη νέα σειρά προϊόντων – ενδεχομένως μαζί με το iPhone 17 αργότερα μέσα στο έτος. Και δεδομένου του πόσο στενά ενσωματώνει η Apple το υλικό με τις υπηρεσίες της, είναι πολύ πιθανό το πρόγραμμα να επεκταθεί και σε άλλες συσκευές, όπως τα iPad, Mac και Apple Watch.

Ένα τέτοιο μοντέλο θα μπορούσε να προσφέρει μια πιο ευέλικτη και προσιτή λύση για τους καταναλωτές που επιθυμούν την τακτική αναβάθμιση των συσκευών τους, ειδικά σε περιόδους αύξησης τιμών. Το αν τελικά η Apple θα κάνει το επόμενο βήμα, μένει να φανεί.

close
ΠΡΟΪΟΝΤΑ
ΕΠΙΣΚΕΥΕΣ