Το 1979, μια ομάδα δυσαρεστημένων εργαζομένων της Atari αποφάσισε να παραιτηθεί και να δημιουργήσει τη δική τους εταιρεία. Η Activision ήταν η πρώτη στον κόσμο εταιρεία ανάπτυξης παιχνιδιών τρίτων, η οποία παρήγαγε και δημοσίευσε τίτλους για πλατφόρμες άλλων εταιρειών.
H εταιρεία που τώρα είναι η Activision Blizzard αγοράστηκε από έναν από τους σημαντικότερους ιδιοκτήτες πλατφορμών στον κλάδο, τη Microsoft, για 68,7 δισεκατομμύρια δολάρια – τη μεγαλύτερη πώληση στην ιστορία της βιομηχανίας βιντεοπαιχνιδιών.
Αυτή η πώληση είναι επίσης τεράστια όσον αφορά τα franchise παιχνιδιών για τα οποία η Microsoft έχει πλέον τον έλεγχο. Τώρα κατέχει franchise όπως το Call of Duty, το Diablo, το Starcraft, το Candy Crush και το World of Warcraft.
Τα μεγάλα ποσά δεν είναι νέα στη βιομηχανία των βιντεοπαιχνιδιών. Η ίδια η Activision Blizzard έγινε μια από τις μεγαλύτερες εταιρείες βιντεοπαιχνιδιών το 2008, όταν η Activision συγχωνεύθηκε με την Blizzard σε μια συμφωνία 18,9 δισεκατομμυρίων δολαρίων. Η Microsoft και η Sony αγοράζουν τακτικά επιτυχημένα προϋπάρχοντα στούντιο για να αναλάβουν την IP τους και να τα διαθέσουν αποκλειστικά στις πλατφόρμες τους.
Όμως η Microsoft έχει γίνει ιδιαίτερα επιθετική στην προσέγγισή της. Την τελευταία δεκαετία έχει πραγματοποιήσει μια σειρά από αγορές, συμπεριλαμβανομένου του προγραμματιστή του Minecraft το 2014 για 2,5 δισεκατομμύρια δολάρια και του εκδότη Elder Scrolls και του Doom το 2020 για 7,5 δισεκατομμύρια δολάρια. Με την εξαγορά της Activision Blizzard, η Microsoft είναι πλέον η τρίτη μεγαλύτερη εταιρεία στον κλάδο, πίσω από την TenCent και τη Sony.
Όλα αυτά αποτελούν μέρος της επιχειρηματικής στρατηγικής της Microsoft για βιντεοπαιχνίδια, η οποία αφορά λιγότερο την πώληση προϊόντων παιχνιδιών και περισσότερο την αύξηση των συνδρομών στην υπηρεσία Game Pass. Παρόμοια με υπηρεσίες όπως το Netflix και το Spotify, το Game Pass παρέχει στους συνδρομητές πρόσβαση σε έναν τεράστιο ψηφιακό κατάλογο παιχνιδιών με αντάλλαγμα μια μηνιαία χρέωση.
Στην ανακοίνωσή της για την αγορά της Activision Blizzard, η Microsoft καυχήθηκε επίσης ότι το Game Pass έχει ξεπεράσει τους 25 εκατομμύρια χρήστες. Με κάθε χρήστη να πληρώνει 16 $ το μήνα, αυτό είναι περίπου 400 εκατομμύρια $) σε μηνιαία έσοδα. Με το Activision Blizzard, η Microsoft κατέχει τώρα μια τεράστια νέα σειρά franchise που μπορεί να διαθέσει μέσω του Game Pass, προσελκύοντας ακόμη περισσότερους χρήστες.